بزرگترین قرارداد داخلی سازی قطعات خودرو

با توجه به حساسیت قوای محرکه در خودرو و تکنولوژی مورد نیاز برای ساخت قطعات این مجموعه و دانش فنی موجود در مجموعه پیشرانه و قوای محرکه و با توجه به برنامه های توسعه و خودکفایی شرکت کرمان موتور در خصوص خودروهای مجموعه ،  شرکت کادک به عنوان شرکتی که وظایف مهندسی و تامین قطعات را بر عهده دارد اقدام به تعریف پروژه خودکفایی موتور J4 نمود.

در این راستا نمایشگاه خودکفایی قطعات موتور از اول اسفند ماه سال گذشته به مدت 3 هفته برگزار گردید و بیش از 60 شرکت مطرح در زمینه قطعه سازی بطور مستقیم از این نمایشگاه بازدید کردند. در حاشیه این نمایشگاه نشست های تخصصی با صاحبان صنایع و متخصصان امر و اصحاب رسانه برگزار گردید.

در سال جدید و به منظور ارزیابی توانایی های فنی ، تولیدی و کیفی شرکت های متقاضی در امر خودکفایی ، تیم های ارزیابی واحد کادک موتور در برنامه ای فشرده و ظرف مدت 3 ماه ، حدود 60 شرکت در شهرها و استان های مختلف کشور را مورد ارزیابی قرار داد. به موازات این ارزیابی ها ، جلسات استعلام و بررسی قیمتی تامین کنندگان نیز در دفتر تهران و توسط معاونت اجرایی کادک موتور برگزار گردید و در نهایت وضعیت قطعات پروژه در دو مبحث قطعات ساخت داخل و قطعات تامین خارجی مشخص شد. مدارک فنی مرتبط با قطعات مجموعه موتور با صرف زمان زیاد ، استفاده از مشاور و تشکیل جلسات فنی متعدد تهیه شده است. در حال حاضر پروژه در مرحله عقد قرارداد با تامین کنندگان قرار دارد .

از ابتدای پروژه 35 جلسه هفتگی با مجموع 420  نفر ساعت با پیمانکار پروژه و 7 جلسه با مجموع 34 نفر ساعت با مشاور شرکت در مجموعه کادک موتور برگزار گردید.

با توجه به عدم دسترسی به مدارک فنی شرکت جک ، کار تهیه مدارک فنی نیز از ابتدای سال 1400 در دستور کار قرار گرفت و تا پایان نیمه اول سال 1400 ، مدل سه بعدی تمام قطعات مجموعه موتور ( 147 قطعه ) ، تعداد 152 شیت نقشه دو بعدی و تعداد 82 تست پلن در مجموعه کادک موتور جمع آوری گردید که هم اکنون فرایند تهیه شناسنامه فنی کادک مطابق با فرم تعریف شده در سازمان در دست انجام است.

از مجموع 147 شماره فنی تعریف شده در پروژه موتور ، 21 درصد IPI موتوری که اکثرا قطعات استاندارد ( پیچ و مهره و کاسه نمد و …. )  بوده و تولید آنها به لحاظ اقتصادی و با توجه به تیراژ در داخل کشور مقرون به صرفه نبوده است ، در لیست قطعات وارداتی قرار گرفت.

مطابق با برنامه های ارائه شده از جانب تامین کنندگان در خصوص  قطعات تولیدی ( معادل 79 درصد IPI موتوری ) ، تحویل گیری نمونه های اولیه قطعات به شرح ذیل می باشد :

معادل 5/9 درصد IPI موتور در نیمه دوم سال 1400

معادل 5/69 درصد IPI موتور در نیمه اول سال 1401

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *